UITSLAG ECSPLORE AWARDS 2023

2 december 2023 11:30

Wie kent ze niet… Ecsplore! Ecsplore werkt binnen de gemeenten Sittard-Geleen, Beekdaelen en Stein aan het sportklimaat door activiteiten te organiseren binnen het onderwijs, verenigingen en direct voor jong en oud. Ze weten als geen ander wat vrijwilligers voor verenigingen en hun leden betekenen.

Om de meest bijzondere vrijwilligers in het zonnetje te zetten, hebben ze in 2023 de Ecsplore Awards in het leven geroepen. Op donderdag 23 november vond de eerste Award uitreiking plaats in het Poppodium Volt in onze eigen gemeente Sittard-Geleen.

Tijdens deze feestelijke bijeenkomst werden in vijf verschillende categorieën prijswinnaars bekendgemaakt; nominaties konden van te voren worden ingediend waarna er per categorie drie kandidaten werden geselecteerd waarop gestemd kon worden. V.V. Sittard was met maar liefst twee genomineerden op deze shortlist vertegenwoordigd!

Allereerst onze enige echte Bjorn Jamrozik: Bjorn was één van de drie overgebleven kanshebbers op de award voor ‘Coach van het Jaar’ -  zijn inlevingsvermogen en passie voor zijn team maakt dat hij zich het voetbal snel eigen heeft gemaakt en enorm geliefd is bij zijn spelers.

Chantal Krömer was onze tweede genomineerde die het tot de shortlist had geschopt: haar tomeloze inzet voor de vereniging, altijd maar klaarstaan voor iedereen en overal een helpende hand bieden maakte dat ze 1 van de overgebleven kanshebbers was voor de award ‘Sportvrijwilliger van het Jaar’.

Wat zijn we trots op deze 2 kanjers: er zijn veel vrijwilligers en als je het dan tot de laatste drie schopt, mag je met recht trots zijn! Chantal heeft uiteindelijk de award voor ‘Sportvrijwilliger van het Jaar’ mee naar huis mogen nemen. Voor ons is Bjorn hoe dan ook de ‘Coach van het Jaar’, ondanks dat hij deze award van Ecsplore zelf niet meekreeg.

Namens alle Kraaien, willen we Chantal en Bjorn feliciteren met dit resultaat en het moment niet onbenut laten om al onze andere vrijwilligers te bedanken voor hun tomeloze inzet voor onze vereniging. DANK JULLIE WEL: door jullie bijdrage kan jong en oud blijven genieten van alles wat onze mooie vereniging te bieden heeft.

Same aan ‘m!

bjorn-en-chantal.jpg