Sittard JO11-5 - Caesar JO11-3

19 november 2017 9:15

Math Kersemakers

Op zaterdag 18 november speelde Sittard JO11-5 thuis tegen Caesar JO11-3.
In deze competitie spelen we voornamelijk tegen 2e jaars E-spelers waarbij we op physiek en op balsnelheid worden afgetroefd en zodoende dik verliezen. Echter als we tegen even oude teams spelen, dan wordt het ook voor ons een wedstrijd. Vorige week tegen Obbicht/Armada was dit ook al zo en speelden beide teams volop de aanval en uiteindelijk trok Sittard JO11-5 aan het langste eind en won met 2-3. Na de wedstrijd vroeg ik nog wie had gescoord en het antwoord was WIJ.
Voor elke wedstrijd is het tactisch verhaaltje gebaseerd op wij. Wij winnen, verliezen of spelen gelijk.
Wij maken goals en wij krijgen goals tegen. Ik eindig dan ook altijd met veel plezier vandaag.
Tegen Caesar JO11-3 hetzelfde beeld als in de laatste wedstrijd, waarbij beide teams kansen kregen om doelpunten te maken. In de eerste helft was ons team ietwat gelukkiger met de afwerking en bij de rust was het 3-0 in ons voordeel. Na de rust bleven onze jongens en meiden naar hartelust combineren om de score verder op te voeren. Uiteindelijk bleef de teller op 9-0 steken.
Opmerkelijk in het geheel was dat elke speler tenminste 1 keer scoorde. Dus wij hadden gescoord en gewonnen. Na de wedstrijd twee dol enthousiaste trainers, die trots waren op deze unieke teamprestatie.
Amber, Chiara, Chris, Daan, Esben, Milan, Mohammed en Tijn we hebben genoten van jullie.
Harrie, Luuk en Math.