Sittard JO8-1 en JO10-1 behalen 3e plaats in de Districtsfinale!

26 februari 2018 10:30

Afgelopen zaterdag werden de Districtfinales gespeeld van de winter zaalcompetitie...

Op zaterdag speelden onze JO8-1 en JO10-1 de Districtsfinales van de winter zaalcompetitie. Met trots kunnen we zeggen dat beide teams een uitstekende 3e plaats hebben behaald!

Bekijke HIER de foto's van beide finales!

Eventuele aanvullende foto's kunnen worden gemaild naar: [email protected]

Wedstrijdverslagen Sittard JO8-1
Door Erik Dols

Zaterdag, 24 februari 2018
Supertrots gingen onze jongens en Liv op weg naar de districtsfinale. Bij de eerste vier eindigen van de honderd is al een topprestatie. Door ziekte en een blessure waren Collin en Thieme niet in staat om mee te voetballen. Zij waren wel aanwezig om dit mooie moment niet te missen!

De eerste wedstrijd speelden we tegen Margriet uit Oss. Het was een gelijk opgaande wedstrijd. Sittard was als collectief sterker waarbij de tegenstander het met name moest hebben van 1 speler. Twee keer wisten we een achterstand om te buigen door doelpunten van Ramazan en Liv. Een ongelukkig afstandsschot ging er helaas in en stonden we met 2-3 achter. Ook na deze bleven ze vechten en in de laatste 10 seconden ging Ramazan nog alleen op de keeper af en werd neergehaald. In eerste instantie wilde de scheidsrechter nog een penalty geven, maar werd door de scheidsrechters aan de zijkant terug gefloten omdat de tijd om zou zijn. Een gelijkspel zou een terechte uitslag zijn geweest.

De tweede wedstrijd gingen de jongens en Liv weer volop in de strijd om een overwinning binnen te halen. We kwamen op een terechte 1-0 voorsprong door een mooie actie van Benjamin die langs de zijkant was komen opstomen, waardoor Lucas de bal alleen maar hoefde in te tikken. FC Cuijck ging de druk opvoeren en met een hele fraaie treffer kwam FC Cuijck op voorsprong. Ook nu bleven ze volop vechten en kwamen we in de laatste deel van de wedstrijd weer opstomen en werd ons weer onterecht een doelpoging ontnomen door een sliding in het strafschopgebied die
niet werd bestraft. Ook deze wedstrijd zou een gelijkspel wederom terecht zijn geweest.
Het team was goed aangeslagen door de twee nederlagen maar er kwam wel het besef dat we bij de beste 4 ploegen zitten.

De laatste wedstrijd was tegen SVC 2000 uit Roermond. We hebben hier laten zien dat we goed kunnen voetballen. Het was 1 richtingsverkeer richting het doel van SVC, met een paar fraaie dribbels van Kane. Het probleem was alleen dat de bal niet in de goal wilden. We bleven proberen en uiteindelijk vlak voor tijd kon Liv alsnog de bal in het doel schieten en stond een terechte 1-0 voorsprong op het bord, wat niet meer uit handen werd gegeven.

De JO8-1 heeft een topprestatie geleverd en mogen trots zijn op hun prestatie!