Fortuna Sittard Verbindt: samenwerking met de amateurvoetbalclubs in de regio!

17 april 2018 15:15

Onder de naam Fortuna Sittard Verbindt organiseert Fortuna Sittard een groot aantal maatschappelijke projecten in de regio. De samenwerking met de amateurclubs, onder de naam ‘Voetbal Puur’, is er daar één van. Maandagavond werden voetbalclinics voor de jeugd georganiseerd op de locaties van de clubs. Ook bij VV Sittard werden jeugdspelers (en speelsters) getraind door ‘onze jongens’. ..

Fortuna Sittard Verbindt: samenwerking met de amateurvoetbalclubs in de regio.

Onder de naam "Fortuna Sittard Verbindt" organiseert Fortuna Sittard een groot aantal maatschappelijke projecten in de regio. De samenwerking met de amateurclubs, onder de naam "Voetbal Puur", is er daar één van.

Maandagavond (16-4-2018) werden voetbalclinics voor de jeugd georganiseerd op de locaties van de clubs. Ook bij VV Sittard werden jeugdspelers (en speelsters) getraind door "onze jongens".  In totaal zijn 19 clubs in het kader van Voetbal Puur verbonden aan Fortuna Sittard. De meeste verenigingen zijn uiteraard afkomstig uit de Westelijke Mijnstreek. Maar ook clubs uit Midden-Limburg (waaronder Conventus’03, Slekker Boys en Crescentia) hebben zich aangesloten als ook de Duitse fusieclub SC Selfkant.

Namens Fortuna Sittard is Roland Hintzen nauw betrokken bij Voetbal Puur: "We bieden de clubs onder meer enkele keren per jaar de mogelijkheid om voor een duidelijke kortingsprijs een thuiswedstrijd van ons eerste elftal te bezoeken. Ook organiseren we onder meer een kaderavond voor de jeugdleiders van de verenigingen, deze zal in mei plaatsvinden.” Maandagavond verzorgden de eerste elftal spelers dus een clinic voor de jeugdleden.

VV Sittard
Op de accommodatie van VV Sittard (VVS) waren maandag zo’n 100 jeugdspelers aanwezig om deel te nemen aan de clinic. De meeste spelers waren uiteraard afkomstig van VVS, ook diverse jeugdspelers van SVE Einighausen (de jeugdafdeling van beide clubs zijn samengevoegd) waren aanwezig. De clinic begon om kwart over zes en duurde ruim een uur. Vanuit Fortuna Sittard waren op de velden van VVS de selectiespelers Wessel Dammers en Stefan Askovski aanwezig, zij werden ondersteund door de U19 spelers Quinn Konings en Ceylan Amory.

Patrick Valentijn, jeugdcoördinator van VVS, was in zijn nopjes: "Een leuke, leerzame avond voor onze jeugdspelers. Zij kijken toch tegen betaald voetbal spelers op. En al helemaal nu Fortuna Sittard het in sportief opzicht zo geweldig doet.” De clinic eindigde rond half acht, daarna namen de spelers nog uitgebreid de tijd voor het uitdelen van handtekeningen en het maken van foto’s. Even voor acht uur verliet Wessel Dammers de accommodatie van VVS: "Het was echt een fijne avond, mooi om de jeugdspelers zo fanatiek bezig te zien.” Daarna met een kwinkslag: "Ik ga nu snel naar huis om niets te missen van Jong Ajax tegen NEC. Het gaat nog een spannende avond worden.”

Originele bericht: www.fortuna.nl

BEKIJK HIER DE FOTO'S