Wat is er nodig om junioren aan het voetballen te houden?

7 november 2018 17:00

Binnen V.V. Sittard is een werkgroep geformeerd om te onderzoeken hoe we voor onze junioren (12 t/m 18 jaar) het voetballen bij V.V. Sittard aantrekkelijker kunnen maken, waardoor ze met plezier bij onze vereniging blijven voetballen en ook hoe wij junioren aan het voetballen kunnen krijgen.

Beste ouders en spelers,

De uitstroom van jeugd is het grootst in de junioren categorie en daar willen we natuurlijk wat tegen doen. De werkgroep inventariseert in de week van 12 november bij alle elftallen onder andere wat de mening is van de junioren over V.V. Sittard, wat ze binnen de vereniging missen dat voor hen belangrijk is om te blijven voetballen en wat zoal de belemmeringen zijn om te blijven voetballen.

Iedere speler zal eerst een vragenlijst invullen en daarna met het team, de trainers en een lid van de werkgroep over de uitkomsten discussiëren. De bijeenkomst vinden plaats onder de trainingstijden en zullen circa 30 minuten duren.

Daarnaast zal er een inventarisatie onder gestopte junioren worden gedaan om te achterhalen waarom ze gestopt zijn, of we iets anders hadden kunnen doen om het stoppen te voorkomen en wat er eventueel nodig is om hen weer aan het voetballen te krijgen.

Na de inventarisatie en de verwerking van alle inventarisatieformulieren zal de werkgroep de conclusie van de inventarisatie aan ouders en spelers bekend maken.

Verdere communicatie loopt via de elftallen.