Winnaar hooghoudcompetitie!

23 januari 2019 11:30

Onze club deed mee aan een competitie van De Groene Club van KNVB en Essent...

De winnaar van de hooghoudcompetitie is bekend! Guy Tulfer stuurde een prachtige video in, die op een creatieve, mooie manier in beeld brengt wat de ambitie van VV Sittard is: een 100% procent duurzame club worden. De club heeft al veel gedaan, maar wil nu de volgende stap gaan zetten door de lichtmast-armaturen te vervangen door LED-verlichting.

Guy Tulfer: ‘Mijn twee zoontjes spelen bij V.V.Sittard. Als ambassadeur van De Groene Club, heb ik in deze club een vereniging getroffen die zeer actief is met het bewust verduurzamen van hun complex. De video neemt je mee in de ‘reis’ die V.V.Sittard maakt op weg naar het eindstation: een 100% duurzame club. ‘Same verduurzame’. Hiermee levert VVS een actieve bijdrage aan de CO₂- reductie. En natuurlijk, niet geheel onbelangrijk, een flinke besparing op de energiekosten.’

Michel Bons, bestuurslid V.V.Sittard: ‘We zijn al jaren klant van Essent en we hopen nu met Essent als partner en adviseur verstandige vervolgstappen te maken om onze  duurzaamheidsdoelstellingen te behalen’.

Sander Leenders, directeur E+: ‘Een terechte winnaar. Natuurlijk vanwege de moeite die in de video is gestopt. Maar vooral omdat Guy echt het gesprek met de club is aangegaan, om zo samen te kijken naar verdere stappen in verduurzaming. Guy is daarmee een perfecte ambassadeur voor zowel de Groene Club als Essent. Op deze manier kunnen we onze E+ strategie en ambitie tot leven laten komen.’

De Groene Club: jaarlijkse besparing van € 17,5 miljoen en 80 miljoen ton CO₂

Doel van De Groene Club  is om samen met de circa 2.500 voetbalclubs in Nederland jaarlijks 17,5 miljoen euro te besparen voor de clubkas en 80 miljoen ton minder CO₂ uit te stoten door verenigingen te helpen bij het verduurzamen van hun sportaccommodatie. Het programma richt zich ook op de 1,2 miljoen leden van de clubs door duurzame en energiebesparende maatregelen voor thuis (en de zaak) te promoten. Zo willen KNVB en Essent bijdragen aan het financieel gezond houden van de clubs én het behalen van de klimaatdoelen (voor de gebouwde omgeving in het Klimaatakkoord).

BEKIJK HIER DE WINNENDE VIDEO OP ONS YOUTUBEKANAAL!