Oproep Oldstars Event Walking Football

11 september 2019 13:15

WIL JOUW OPA (60+) BIJ FORTUNA SITTARD SPELEN? DAT KAN!!

Op vrijdag 4 oktober 2019 vindt in het Olympisch Stadion in Amsterdam het EREDIVISIE OLDSTARS EVENT 2019 plaats. Dit is een Walking Football-toernooi, waarin de eredivisieclubs een Oldstars-team afvaardigen. Afgelopen edities waren er bij ADO Den Haag en Heracles Almelo.

Fortuna Sittard heeft V.V. Sittard gevraagd een team samen te stellen. Daarvoor zijn al enkele cracks uit het verleden beschikbaar. Van sommigen spelen nu de kleinkinderen bij V.V. Sittard.

Er zijn nog spelers nodig, dus meld je opa aan bij John Herberigs (bel 06-44246681 of per email: [email protected]). Opa mag zich ook zelf melden en ook 60+-ers die geen opa zijn. Dus weet jij iemand of heb je zelf interesse? Geef je dan nu op!

ALGEMENE INFO

Eredivisie OldStars Event 2019

Het Eredivisie OldStars Event is een maatschappelijke activatie van de Eredivisieclubs, zij vaardigen allen een OldStars-team af. Het evenement laat zien hoe leuk Walking Football is: hoe het mensen in beweging brengt en nieuwe contacten bevordert. Het Eredivisie OldStars event staat garant voor veel sportiviteit en gezelligheid! Het is géén prestatief toernooi en er worden geen winnaars uitgeroepen.

Het toernooi vindt net als voorgaande jaren plaats op Nationale Ouderendag, een dag waarop extra aandacht wordt gegeven aan de 60-plussers in ons land en er mooie wensen worden vervuld. Graag vragen we jullie daarom in het team één plekje vrij te houden voor een debutant, iemand die in de komende weken (via de Eredivisie) door zijn of haar (klein-)kind, buur of kennis wordt opgegeven om uit te komen voor zijn of haar favoriete Eredivisieteam en kennis maakt met OldStars Walking Football.

Het globale programma ziet er als volgt uit:

09.30 uur || Ontvangst met koffie & thee
10.30 uur || Officiële opening & gezamenlijke warming up
11.00 uur || Walking Football – incl. lunch
15.30 uur || Omkleden & start derde helft
17.30 uur || Einde dag

De voorbereidingen om er een onvergetelijke dag van te maken zijn in volle gang. Meer informatie over de verdere invulling van de dag volgt spoedig.

Teamaanmelding
Naast de Eredivisieteams zijn ook de Keuken Kampioen Divisie-teams van harte welkom, onder het motto ‘wie het eerst komt wie het eerst maalt’. Dit vanuit het aantal beschikbare plekken voor deze dag.

- Per club kan er één OldStars-team afgevaardigd worden.
- Dit kan het vaste team zijn van de club, maar liever nog een speciaal voor deze dag samengesteld team met spelers van verschillende verenigingen uit de regio.
- Er wordt 6 tegen 6 gespeeld in het officiële clubtenue.
- Een team bestaat uit minimaal 6 en maximaal 14 deelnemers (excl. debutant).

OldStars Walking Football

Je leven lang voetballen, dat is wat OldStars Walking Football mogelijk maakt. Dit maatschappelijk initiatief om 60-plussers te activeren en weer mee te laten doen aan de (lokale) samenleving, startte in 2013 als een pilot van de Eredivisie CV, het Nationaal Ouderenfonds en VriendenLoterij.

ADO Den Haag, FC Groningen, PSV en RKC Waalwijk waren de eerste clubs die aanhaakten, maar inmiddels is OldStars Walking Football bij bijna alle betaald voetbalclubs mogelijk. Daarnaast is ook de KNVB in dit initiatief ingestapt, waardoor deze relatief nieuwe voetbalvorm door honderden amateurverenigingen wordt aangeboden.

Elk jaar organiseert de Eredivisie CV op Nationale Ouderendag een Eredivisie OldStars toernooi, waar de OldStars-teams van de Eredivisieclubs bij elkaar komen.

Lees meer over OldStars op: www.oldstars.nl