Het debuut van… Bas Mengels

21 januari 2020 15:45

We feliciteren Bas Mengels met zijn debuut op het 1e elftal van V.V. Sittard! Bas startte bij V.V. Sittard toen hij 6 jaar was en speelt nu in de JO-19.

Al vroeg startte hij als keeper en zo debuteerde hij afgelopen week in de oefenwedstrijd tegen 1e Klasser S.C. Susteren. We vinden het geweldig mooi dat een echte clubjongen deze stappen maakt.

Bas is van jongs af aan betrokken tijdens activiteiten van de vereniging. Op zaterdag leidt hij jeugdwedstrijden en hij maakt al jaren vast deel uit van de crew tijdens het KIKA toernooi. Hij is een van de kartrekkers in de vorming van de huidige JO19. Het debuut van Bas staat symbool voor doorzettingskracht. Helaas vallen veel spelers in de leeftijdscategorie JO15 t/m JO17 uit het voetbal (landelijk fenomeen).

Het waren niet altijd de makkelijkste tijden in de lichtingen waarin Bas acteerde, want er waren zo nu en dan momenten dat het perspectief op de vorming van een leuk team, niet zo goed was. Ook op momenten waarbij een samenwerkingsteam (samen met FC RIA) nodig was, bleef Bas trouw aan zijn sport, zijn team en zijn vereniging

De begeleiding van keepers coördinatoren Mathieu Feron en Bart Webers (en jouw deelname aan Keepersschool Mathieu Féron) hebben ongetwijfeld sterk bijgedragen aan de onvermoeibare motivatie voor het voetbal!

Laat het een voorbeeld zijn voor de vele jeugdspelers die het nu en dan lastig vinden om het voetbal te combineren met allerlei andere verplichtingen en leuke dingen.

Succes Bas en nog vele jaren bij V.V.Sittard!
Bestuur V.V. Sittard

Same aan’m