Succesvolle voetbaldag V.V. Sittard!

2 februari 2020 22:30

Tijdens de eerste dag van de basisschoolstaking op 30 januari heeft V.V. Sittard samen met Sportkunde Eindhoven een voetbal(opvang)dag georganiseerd. Het bleek voor veel ouders een prima oplossing en voor de kinderen een mooie invulling van de vrije dag. Dat was dan ook de insteek van de vereniging. Vele kinderen van verschillende voetbalvereniging wisten de weg te vinden naar V.V. Sittard en speelden moeiteloos met elkaar...

EEN GESLAAGDE DAG
Maar liefst 113 kinderen namen uiteindelijk deel aan een dag vol voetbal, voetbal en nogeens voetbal. De studenten van Sportkunde Eindhoven hadden een mooi  programma uitgezet vol met serieuze voetbaloefeningen, afgewisseld met vrij spel en een toernooivorm. Dankzij ECSPLORE konden de aanwezige kinderen tussendoor goed uitrazen in de pannakooi en voetbalboarding. Goed en gezond eten en drinken mocht niet ontbreken op deze intensieve dag.

De kantinedame mocht maar liefst 350 broodjes smeren! Gelukkig was JUMBO Limbrichterveld zo flexibel voor extra leveringen, want we hadden in eerste instantie niet gerekend op zo’n groot animo!

Dankzij Groente en Fruithandel Hermans  (Dorpstraat 62, 6137 SW Sittard en vaste leverancier van het wekelijkse fruit bij V.V. Sittard) was er volop gezond fruit en gezonde tussendoortjes. Soupadoupa verraste alle kinderen nog een met heerlijke smoothies en luxe fruitschalen.

BEDANKT!
We bedanken deze partners voor de goede service en bedanken de vrijwilligers van V.V. Sittard voor hun inzet deze hele dag. Uiteraard nogmaals dank aan ECSPLORE en Sportkunde Eindhoven!

En namens de kinderen bedanken we ouders voor de deelname, het vertrouwen in V.V. Sittard en ook de genomen moeite om de kinderen naar het Sportcomplex te brengen om lekker gezond buiten te sporten.

TOT SLOT
Het bleek maar weer dat jong en oud een prima combinatie is. Wekelijks vindt er op donderdagmiddag WALKING FOOTBALL plaats bij V.V. Sittard. De meest ervaren voetballers komen wekelijks bij elkaar voor een partij voetbal. Een goede manier om actief te blijven en zeker ook een gezellig samenzijn. De jeugd bleek prima te mengen en er werd zelfs een onderling partijtje gespeeld.

Voor informatie:  www.vvsittard.nl/walkingfootball/

BESTUUR V.V. SITTARD