Belangrijke stap in verduurzaming Sportpark de Krao

2 maart 2021 9:45

Precies over 1 maand (geen grap, maar écht op 1 april 2021) start de aanleg van de nieuwe veldverlichting...

V.V. Sittard heeft -samen met Signify (voorheen Philips Lighting) en InstaZuid- de keuze gemaakt voor een lichtplan en een technische oplossing voor ons hoofdveld.

Onder normale omstandigheden branden de lampen op ons hoofveld meer dan 600 uur per jaar. De besparing op 8 masten komt neer op ong. 5600 KW per jaar.  De installatie wordt voorzien van een besturingsmodel waarbij de lampen ook naar een "stand wedstrijdverlichting" geschakeld kunnen worden.

Met deze optimalisatie én de bestaande zonnepanelen, zal de vereniging netto zelfvoorzienend zijn in het stroomverbruik. De infrastructuur om dit mogelijk te maken is eerder dit jaar al gerealiseerd. Een belangrijk bijkomend voordeel voor de vereniging is dat we nu een reductie in het vastrecht kunnen realiseren.

Same aan'm!

bijlage-led1.jpg