Coronamaatregelen per 6 NOVEMBER 2021

5 november 2021 16:00

Zoals bekend heeft het demissionair kabinet nieuwe maatregelen genomen in de strijd tegen het corona virus. Deze maatregelen gaan in op zaterdag 6 november 2021.

Beste kraaien,

Zoals bekend, heeft het demissionair kabinet nieuwe maatregelen genomen in de strijd tegen het corona virus. Deze maatregelen gaan in op zaterdag 6 november 2021.

Waar moeten wij ons als vereniging aan houden?

- Ieder lid, vrijwilliger en toeschouwer dient zich aan de basisregels te houden

- Ieder lid mag sporten zonder coronatoegangsbewijs

- Ook toeschouwers mogen zonder coronatoegangsbewijs komen kijken naar trainingen en/of wedstrijden

- Je mag vanaf 13 jaar uitsluitend met een coronatoegangsbewijs gebruik maken van de kantine, de kleedkamers en de toiletten

- Alle functioneel aanwezige vrijwilligers hoeven geen coronatoegangsbewijs te laten zien om gebruik te maken van het complex, de kantine, de kleedlokalen en de toiletten. Dit geldt dus voor trainers, coaches, leiders, onderhoudsprofessionals en alle vrijwilligers

Met de praktische uitvoerbaarheid worstelen wij enorm en daarom gaan wij in overleg met de gemeente, handhaving en verenigingen om ons heen. Daarnaast doen wij vooral een beroep op ieders gezond verstand.

Wij hebben besloten dat de kantine in ieder geval van maandag tot en met donderdag gesloten is. Het is praktisch onuitvoerbaar om dit te faciliteren en we moeten prioriteiten stellen. De belasting op de vrijwilligers neemt door de maatregelen toe en daarom zoeken wij eerst naar een oplossing om de kantine open te houden van vrijdag tot en met zondag.

Zodra er meer duidelijkheid is, zullen wij jullie verder informeren over de stand van zaken op ons complex. Voor vragen kunt u per mail terecht bij onze corona-coördinator Patrick Valentijn: [email protected]

Verder verwijzen we naar NOC*NSF die een lijst met veelgestelde vragen opgesteld heeft over het sportprotocol en corona. Op nocnsf.nl/sportprotocol vind je altijd de meest actuele versie van het sportprotocol. Waar onze richtlijnen conflicteren met het sportprotocol geldt dat onze specifieke richtlijnen voor gaan.

Bestuur en Corona coördinator V.V. Sittard

Lees meer over: