Nieuwe assistent-trainer voor V.V. Sittard

24 augustus 2022 9:15

Nadat onze huidige assistent-trainer Amin Aouane te kennen had gegeven dat zijn arbeidsomstandigheden het niet meer mogelijk maken om full-time assistent-trainer te zijn, is de vereniging op zoek gegaan naar een opvolger. Deze opvolger is gevonden in de persoon van Ger van der Wijst.

Ger (54) heeft in zijn eigen actieve jaren als speler onder meer gedurende 10 jaar de kleuren van SVN Nieuwenhagen (Hoofdklasse en 1e Klasse) en RKONS (1e Klasse)  mogen verdedigen. Ná zijn verhuizing vanuit Landgraaf naar zijn huidige woonplaats Grevenbicht, heeft Ger ook nog een jaar bij V.V. Sittard (2e Klasse) gespeeld, hetgeen destijds onder de leiding van Ton Props en later Jan Vleugels stond.

Ná het behalen van zijn UEFA-B-licentie begon ca 25 jaar geleden voor Ger zijn trainerscarrière die hem onder andere leidde langs verenigingen als Armada, Holtum, UOW’02, LHC, SV Hulsberg, RIOS en SVM Munstergeleen. Velen zullen weten dat Ger ook 3 jaar als trainer verbonden was aan V.V. Sittard. Eerst als assistent-trainer van Hub Pfennings, gevolgd door twee seizoenen als hoofdtrainer. V.V. Sittard en Ger zijn dus geen onbekenden voor elkaar! Amin Anoune betrokken blijft bij het 2e elftal als leider-assistent en Tony Sahetapy zal aanblijven als leider.

V.V. Sittard en Ger bewaren goede herinneringen aan de eerdere samenwerking (als speler en later als trainer) en waren er na 1 gesprek dan ook snel uit. Wij zijn verheugd om Ger weer terug op het nest te hebben en zien beiden uit naar deze nieuwe samenwerking.

Wij wensen Ger en zijn staf team heel veel succes komend seizoen!
Bestuur V.V. Sittard

SAME AAN'M