In Memoriam: Ber Lejeune

8 november 2021 10:30

Afgelopen week bereikte ons het droevige bericht dat Ber Lejeune -na een kort ziekbed- op woensdagavond 3 november 2021 is overleden. Ber is 77 jaar oud geworden.

Ber Lejeune is, als bekend toptrainer op de Limburgse amateurvelden, maar liefst 3 maal hoofdtrainer geweest van ons vlaggenschip. Dit is geweest in de periode 1983-1986 (3 seizoenen), 1988-1991 (3 seizoenen). In deze periodes heeft hij als hoofdtrainer de hoogtijdagen van ons 1e elftal in de Hoofdklasse meegemaakt. Ber was hier zeer succesvol en heeft onze club destijds op de kaart gezet binnen het Limburgse amateurvoetbal. In 2007 is hij nog als ad interim hoofdtrainer werkzaam geweest in de 2e Klasse. Naast het hoofdtrainerschap heeft hij in het seizoen 1999-2000 ook nog als technisch coördinator gefunctioneerd.

Ber was een voetballiefhebber in hart en nieren. Daarnaast was hij als persoon oprecht, betrokken en zeer gewaardeerd. Hij heeft altijd voor onze vereniging klaar gestaan op moment dat wij hem om hulp of advies vroegen. Wij zijn hem daar zeer erkentelijk voor.

De zonen van Ber, Maurice en Michel, hebben in het verleden ook de nodige jaren voor onze vereniging gevoetbald en daarnaast de nodige hulp en steun binnen onze vereniging geleverd. Zo is Michel nog een aantal jaren penningmeester geweest van onze vereniging.

Wij wensen zijn vrouw Hanny, de zonen Raymond, Maurice en Michel, hun echtgenoten en de kleinkinderen heel veel sterkte toe met dit grote verlies.

Bestuur V.V. Sittard

ber_lejeune.png