Oranje op EK in Praag

30 juni 2018 9:30

Oranje is toch actief deze zomer en onze Joey Sturmans is erbij
Joey Sturmans is al een paar jaar een vaste kracht op V.V. Sittard 1. Centraal achterin of voor de verdediging.

Deze zomer speelt Joey met het Nederlands politieteam op het EK in Praag. Een prachtig avontuur, maar niet geheel nieuw voor hem.

Na 6 jaar bij het nationaal Militair team te hebben gespeeld met als hoogtepunt het Wereldkampioenschap in Azerbeidzjan had ik besloten om te stoppen met het voetballen voor de baas en me meer te richten op het werk en opleidingen.

Tussentijds heb ik wel nog wat kleine toernooitjes gespeeld met het werk waar ik ook enkele keren het nationaal Politieteam als tegenstander ben tegengekomen. Zodoende heeft hun trainer mijn telefoonnummer opgeslagen en werd ik op 28 mei 2018 benaderd of ik zin had om mee te gaan naar Praag (Tsjechië) voor een Europees kampioenschap met het Nationaal Politieteam. Met mijn werk (Koninklijke Marechaussee) heb ik kunnen regelen dat ik een paar dagen weg mocht om deel te nemen aan het Europees Kampioenschap. Ik verwachtte niet dat ik veel aan spelen toe zou komen maar tot dusver heb ik toch iedere wedstrijd minuten gekregen en maak je toch deel uit van de groep, ook al ben ik als laatste erbij gekomen.
Na een flinke nederlaag tegen Engeland (5-0) moesten wij aan de bak tegen Duitsland, de favoriet en voormalig Europees kampioen. Hier hebben wij met 2-1 van gewonnen en was de laatste wedstrijd alles bepalend. Deze wonnen wij met 5-4 van Finland en zodoende werden wij zelfs 1e in de poule op onderling resultaat met Duitsland.

Aanstaande zaterdag staan we tegenover Tsjechië in de halve finale in het Olympisch Stadion van Praag. Ik ben benieuwd hoe ver wij ons avontuur hier nog voort kunnen zetten.

Het is mooi om dit mee te mogen maken. Ik speel samen met jongens die tussen de 3e klasse en 2e divisie spelen.
Gemiddeld is ons niveau wel hoofdklasse waardig. Als je spelers om je heen hebt die goed zijn merk je zelf ook dat je veel beter gaat spelen. Dan maakt het eigenlijk niet uit welke klasse je speelt, want met ons werk is het gewoon niet makkelijk te combineren, om hoog te voetballen.

Joey, De Kraaien wensen je veel succes in de halve finale en mogelijk de finale !