Gedragsregels

GEDRAGSREGELS V.V. SITTARD
Binnen V.V. Sittard staat plezier in het voetballen voorop! Om voor iedereen een plezierige omgeving te bieden, hebben we een aantal gedragsregels opgesteld. Deze regels dienen door iedereen te worden nageleefd. Deze regels gelden niet alleen voor activiteiten op ons eigen complex, maar gelden ook als wij te gast zijn bij andere verenigingen.

1. Je komt met een positieve instelling naar de vereniging: ook jij bent belangrijk voor een prettige sfeer.

2. Je toont respect voor medespelers. We steunen elkaar op en buiten het veld.

3. Je accepteert zonder commentaar de afspraken die de leiding van je team met je maakt.

4. Je toont respect voor de teamleiding en alle andere vrijwilligers van onze vereniging, maar ook voor de andere verenigingen.

5. Je gedraagt je sportief en toont respect voor de tegenstander.

6. Je discrimineert en kwetst niemand, je accepteert dit ook niet van anderen.

7. Je accepteert zonder commentaar de beslissingen van de scheidsrechter en assistent(en).

8. Je betaalt zelf de boete van een eventuele gele of rode kaart.

9. Je gaat zorgvuldig om met materialen en het sportcomplex. Je maakt geen rommel.

10. Heb je toch iets kapot gemaakt, dan meld je dat aan de leiding.

11. Indien je een afspraak niet kunt nakomen, laat dit dan altijd (tijdig) weten aan degene met wie je de afspraak hebt gemaakt.

12. Je laat geen waardevolle spullen onbeheerd achter.

13. Als je ergens mee zit, bespreek dit dan met je teamleiding.

14. Als andere leden deze regels niet nakomen, spreek ze daar dan positief op aan.