V.V. Sittard - Fortuna Sittard

11 juli 2018 15:30

Lees het verslag van deze wedstrijd en check foto- en videomateriaal via de links onderaan dit bericht!

V.V. Sittard - Fortuna Sittard (0-13)

V.V. Sittard en Fortuna Sittard hebben afgelopen zaterdag 7 juli samen de aftrap van het nieuwe seizoen verzorgd op Sportpark "de Kroa". De middag en avond stonden in het teken van de samenwerking tussen Fortuna Sittard en V.V. Sittard.

De kersverse Eredivisionist trad aan met vele bekende toppers zoals Dammers, Semedo, Vidigal, Stokkers en de gelukkig herstelde Smeets. Maar ook met de veel nieuwe versterkingen zoals onlangs gepresenteerd in de media zoals Dobos, Ciranni, Banez en Diemers.

Zo'n 1.200 toeschouwers kwamen af op deze ontmoeting, waaronder veel eigen leden en jeugd, maar ook een grote groep bezoekers van Verzorgingshuis de Lemborgh. Zij konden op uitnodiging van V.V. Sittard (samen met begeleiders) de wedstrijd bezoeken.   Een ideale mogelijkheid voor de vele supporters om nieuwkomers te verwelkomen. Dit gold ook aan de zijde van V.V. Sittard dat aantrad met een voor een groot deel volledig vernieuwde selectie. Giel Buijssen voerde de jeugdige selectie aan.

Een klein kwartiertje hielden de Kraaien het droog totdat een prachtige vrije trap Marco Ospitalieri het doelpuntenfestijn openden. De aanvalslinie van Fortuna Sittard was bijzonder scherp (en dat moet wellicht ook wel met zoveel nieuwe concurrentie).

Een grote tegenvaller voor de Kraaien was het uitvallen van keeper Luc Kirkels, dit jaar toegevoegd is aan de selectie. Met een ogenschijnlijke zware blessure moest hij al snel de wedstrijd staken. Bij afwezigheid van Paul Smeets moest Patrick Zander het doel gaan verdedigen en hij deed vervolgens naar behoren. Hij kon echter niet voorkomen dat V.V. Sittard een "pakkie" kreeg. Daar waar V.V. Sittard de afgelopen jaren nog wegkwam met een redelijk beperkte nederlaag, liep de score uiteindelijk op tot 0-13.  De vele jongelingen waren niet opgewassen tegen het hoge tempo dat Fortuna speelde. Maar vanuit V.V. Sittard is er veel waardering voor haar jeugdige spelers en hoe zij zich goed staande hielden en durfde te voetballen.

Na afloop trakteerde Mustafa Aztapol de bezoekers op een korte toelichting over het transferbeleid, de ambities en de voorbereiding op het Eredivisie seizoen. De organisatie staat er voor om van Fortuna een gezonde en stabiele Eredivisieclub te maken.  Aan de betrokkenheid en het jeugdig enthousiasme van haar supporters zal het niet ontbreken. Fortuna leeft en het belooft een prachtig seizoen te worden

Tot slot wenst het bestuur namens de vereniging V.V. Sittard  onze voormalig hoofdtrainer Rene Eijer heel veel succes toe. We gunnen je van harte deze geweldige uitdaging. Je verdient het en Fortuna verdient jou als trainer.

Succes Rene, succes Fortuna Sittard!
Veer zeen trök!

MEDIA

- Foto's Erehaag (door Ingrid Evers)
- Wedstrijdverslag en foto's: website van Fortuna (externe link)