Discussie overlast parkeerplaats

27 februari 2019 9:30

Vertegenwoordigers van V.V. Sittard hebben de gemeente uitgenodigd tot discussie over de overlast op de parkeerplaats. Er is een eerste bijeenkomst geweest waarin de problematiek is besproken. Daarin dient men in ogenschouw te nemen dat de parkeerplaats openbare ruimte is en in de basis kan niemand de toegang ontzegd worden.

V.V. Sittard maakt zich zorgen over de overlast van de jongeren, het afval dat ze achter laten, maar bovenal de verkeersveiligheid. Veel van de jongeren komen “roken” en er is een reële kans dat de bestuurders onder invloed de parkeerplaats verlaten.

Met de afgevaardigden van de gemeente zijn een aantal opvolgacties afgesproken:

• Gemeente zoekt of er een mogelijkheid is tot plaatsen van cameratoezicht.
  • Gemeente onderzoekt of de verlichting aan de norm voldoet, dan onderzoeken zijn de mogelijkheid tot verbetering verlichting.
  • Gemeente zal een verkeersexpert inschakelen om de verkeersveiligheid op de parkeerplaats te verbeteren. Er valt te denken aan een verplichte rijrichting en mogelijk een voetgangers en fietsers-pad of zone.
  • Partners en Welzijn zal de discussie aangaan met de bezoekende jongeren om samen op zoek te gaan naar een alternatieve plek.
  • Verkeerscontrole door politie komt feitelijk pas op gang indien het aantal meldingen/aangifte toeneemt. Dat kan iedereen doen via het digitaal loket bij de Politie Sittard. De vereniging zal in ieder geval bij elke waarneming aangifte doen van een onveilige verkeersituatie om zo de benodigde aandacht van de Politie te krijgen. We sporen de leden en ouders aan dit voorbeeld te volgen

Bestuur V.V. Sittard