V.V. Sittard JO11-1 plaatst zich voor het NK!

7 maart 2022 13:45

Op zaterdag 5 maart 2022 werden de districtskampioenschappen talenten voetbal gespeeld bij MBC'13 te Maasbracht. V.V. Sittard JO11-1 (aangevuld met 2 spelers van de JO10-1) deden mee aan dit toernooi.

WOENSELSE BOYS
Sittard speelde de eerste wedstrijd tegen Woenselse Boys uit Eindhoven. Na wat aftasten kwam Woenselse Boys op een 0-1 voorsprong, maar daarna nam Sittard het heft in handen. Met goed samenspel werd ook 3x gescoord en dus gewonnen met 3-1. Een heerlijke start op deze toch spannende dag.

RKUVC
De tweede wedstrijd begon RKUVC sterk aan de wedstrijd en kwam snel op 2-0. Sittard rechte de rug en scoorde vervolgens ook 2 maal. Pech was dat in de laatste minuut een bal via de paal er niet in ging. Eindstand 2-2. In verband met een beter doelsaldo werd RKUVC 1e in de poule. Echter Sittard had met deze resultaten ook een plek afgedongen in de finale poule. In de halve finale nam V.V. Sittard het op tegen SVC 2000 uit Roermond. Deze wedstrijd was eenrichtingsverkeer op het doel van SVC 2000 en onze JO11-1 won dan ook met 2-0.

FINALE
V.V. Sittard mocht zich opmaken voor de grote finale tegen Achates uit Ottersum uit het noordelijkste puntje van Limburg. In een gelijk opgaande wedstrijd scoorde Achates twee maal terwijl V.V.Sittard het net helaas niet kon vinden.

Een verloren finale, maar een hele puike prestatie voor deze jonge talenten van V.V. Sittar!

Deze tweede plek op het districtskampioenschap geeft recht op deelname aan het Nederlands kampioenschap talenten voetbal. Op 26 juni 2022 treedt de JO11-1 aan in Hoofddorp voor de nationale titel. Dat wordt een sowieso een prachtige ervaring voor deze groep die het ook in de competitie (hoofdklasse) zo uitstekend doet.

De vereniging is bijzonder trots dat drie categorieën zich hebben kunnen plaatsen voor dit prestigieuze Nederlands Kampioenschap. Het zal nog een logistieke uitdaging worden gezien de afstanden die er afgelegd mogen worden, maar wat is dit mooi om mee te maken.

AGENDA NK VOOR TEAMS V.V. SITTARD

V.V.Sittard JO 8 : Nederlands Kampioenschap Jeugdvoetbal op 26 juni in Leeuwarden

V.V.Sittard JO 10 : Nederlands Kampioenschap Jeugdvoetbal op 4 juni  in Brunssum

V.V.Sittard JO 11 : Nederlands Kampioenschap Jeugdvoetbal op 26 juni in Hoofddorp