In Memoriam: Jos Janssen

25 oktober 2021 23:15

Het bestuur heeft het treurige bericht ontvangen dat Jos Janssen op 90-jarige leeftijd is overleden. Jos was een van de oudste leden van de vereniging.

Vele generaties kraaien hebben Jos als jeugdleider gekend. Vaak in het gouden trainersgezelschap, Pintore, van Kampen en Jos Janssen.  “Spelen die bal”, schalde jarenlang met zijn duidelijk stem over de velden. Het maakte Jos niet uit welk team hij begeleidde: hij zette zich in voor de jeugd.

Jarenlang verzorgde Jos de entree op de zondagen, maar hij vervulde ook zolang als het kon allerlei facilitaire klussen overdag, met volle overgave en betrokkenheid. We hebben respect voor wat jij op jouw leeftijd en fysieke ongemakken, nog allemaal bleef doen. En... altijd gekleed als een heer.

De zonen van Jos speelde uiteraard ook bij V.V. Sittard, John en Willy Janssen.  Laatstgenoemde maakte de transfer van V.V. Sittard naar PSV en debuteerde samen met Rijkaard en Gullit in het Nederlands Elftal. Kleinzoon Tim Janssen speelde o.a. Fortuna, NEC en PSV) en werd met Jong Oranje, Europees Kampioen in 2007. Je liep er nooit mee te koop. De bescheidenheid siert je.

Jos , bedankt voor alle inzet voor V.V. Sittard
Rust zacht